MAC lipsticks | Mijn top 5

Foto 14-06-17 17 54 12

Ik ben een ontzettend grote van van lipsticks en met name van MAC lipsticks. Inmiddels heb ik aardig wat MAC lipsticks verzameld, maar toch grijp ik vaak naar dezelfde vijf lipsticks. Daarom laat ik jullie vandaag zien welke lipsticks mijn favorieten zijn.

Foto 14-06-17 17 55 11

Faux – Velvet Teddy – Viva Glam II – Candy Yum Yum – Ruby Woo

Hierboven kun je mijn favorieten zien. Zoals je ziet grijp ik vooral naar de bruine nudekleurtjes. Faux, Velvet Teddy en Viva Glam II draag ik vooral vaak als ik naar school ga. Candy Yum Yum en Ruby Woo bewaar ik meer voor het uitgaan.

Faux.png

Faux is een bruine nudetint met wat roze erdoorheen. Deze lipstick heeft een satin finish. Dat houdt in dat de lipstick wat glans heeft, vrij romig is en makkelijk aanbrengt. Het nadeel is wel dat een lipstick met een satin finish minder lang op je lippen blijft zitten dan een lipstick met een matte finish. Omdat Faux een subtiel kleurtje is en vrijwel overal bijpast, draag ik deze vaak naar school.

Velvet Teddy.png

Velvet Teddy is ook een kleur die iedere dag kan. Deze lipstick is wat donkerder dan Faux, omdat er geen roze doorheen zit. Velvet Teddy heeft een matte finish, maar ondanks deze finish vind ik de lipstick toch vrij romig en makkelijk aan te brengen.

Viva Glam II.png

Viva Glam II behoort ook tot mijn favorieten. Deze lipstick heeft net als Faux een satin finish en brengt dus makkelijk aan. Wanneer je een van de Viva Glam lipsticks koopt, gaat de opbrengst daarvan naar het MAC Aids Fonds. Je ondersteunt er dus ook nog eens het goede doel mee! Dat is natuurlijk altijd een goed excuus om er een aan te schaffen 😉

Faux VT VGII.png

Omdat Faux, Velvet Teddy en Viva Glam II in hetzelfde straatje liggen qua kleur, heb ik ze nog even bij elkaar geswatched. Zoals je ziet is Velvet Teddy de donkerste van de drie en neigt Faux het meest naar roze.
Candy Yum Yum.png

Dan Candy Yum Yum. Deze lipstick is heel wat anders dan de vorige drie lipsticks die ik liet zien. Candy Yum Yum is een neonroze lipstick met een matte finish. Het is een gewaagde kleur waar je van moet houden. Ik vind deze kleur erg leuk om te dragen in de zomer of tijdens het uitgaan. Candy Yum Yum heeft dezelfde finish als Velvet Teddy, maar toch vind ik Candy Yum Yum net wat stroever. Ik gebruik daarom voordat ik de lipstick aanbreng de Prep and Prime stick van MAC. Om goed binnen de lijntjes van mijn lippen te blijven, omlijn ik mijn lippen eerst met een lipliner (tevens Candy Yum Yum van MAC).

Ruby Woo.png

Als laatste Ruby Woo. Dit is een klassieke rode lipstick met een retro matte finish. Dat betekent dat de lipstick nog matter is dan een lipstick met een matte finish. En dat is zeker te merken. De kleur vind ik echt prachtig, maar deze lipstick is echt een kreng om aan te brengen. Daarom gebruik ik ook bij deze lipstick voor het aanbrengen de Prep and Prime stick van MAC. Vervolgens omlijn ik mijn lippen met de lipliner in de kleur Cherry van MAC om binnen de lijntjes te blijven. De lipstick blijft stroef, maar brengt dan al een stuk makkelijker aan.

MAC lipsticks zijn te koop voor €19,50 per stuk bij Douglas (online en in geselecteerde winkels) en via de officiële MAC website.

Welke MAC lipstick is jouw favoriet?

Geef een reactie

